Wer auswandern will und nicht auf die Schnauze fallen möchte, der sollte sowieso zuerst einmal eine Zeit in dem gewünschten Land verbringen und sich alles genau vor Ort anschauen bevor er sich zum endgültigen Schritt entschliesst.

Vorab gibt es jedoch die Möglichkeiten mit Hilfe einiger Webseiten zumindest schon einmal die Kosten oder besser gesagt die Lebenshaltungskosten zu vergleichen. Es ist klar, dass New York teurer als Lima ist. Aber wie sieht es aus mit dem Preisverhältnis in Montevideo oder Buenos Aires? Wie ist der Lebensstandart in Warschau oder Berlin gegenüber Bangkok oder Taiwan?

Hier die neusten Auszüge, der Seite Expatistan

monthly ticket public transport in Toronto costs C$109 (about 1 hour ago)

1 beer in neighbourhood pub in Prague costs 36 Kč (about 6 hours ago)

1 package of Marlboro cigarretes in Zurich costs CHF 7 (about 20 hours ago)

2 tickets to the theater in Atlanta costs $20 (about 23 hours ago)

monthly ticket public transport in Cape Town costs R 240 (1 day ago)

1 pair of average business shoes in Warsaw costs 200 zł (2 days ago)

Cost of living in New York City is 119% more expensive than in Bucharest

Cost of living in Beijing is 24% cheaper than in Barcelona

Cost of living in Guadalajara is 37% cheaper than in Barcelona

Cost of living in Gothenburg is 46% cheaper than in London

Cost of living in Caracas is 29% cheaper than in London

Cost of living in Austin is 34% more expensive than in Delhi

Cost of living in Los Angeles is 23% more expensive than in Milan

Cost of living in Barcelona is 12% more expensive than in Kraków

Hier die Webseite http://www.expatistan.com

,